Այսօր՝ 25 ապրիլի 2024թ., 00:00
Սրտի խնայող դեֆիբրիլացիա. մշակվել է սրտի ռիթմի խանգարումների բուժման ավելի մեղմ մեթոդ Գիտնականներն ամենավտանգավոր պատասխանները տվող «թունավոր» արհեստական բանականություն են ստեղծել Չինաստանում թալանված հնագույն դամբարանում 15 բրոնզե ծիսական զանգ է հայտնաբերվել Լոնդոնում բանակի հեծելազորային գնդի ձիերը փախել են ախոռից` բախվելով մեքենաներին և ավտոբուսին (տեսանյութ) Պետք է հիշենք և հարգենք Հայոց ցեղասպանության զոհերի հիշատակը․ Կանադայի վարչապետի ուղերձը Կոչ ենք անում աջակցել Համատեղ պատմական հանձնաժողովի ստեղծման մեր առաջարկին և Հայաստանի հետ կարգավորման գործընթացին. Թուրքիայի ԱԳՆ Կա արտաքին սատարում այս իշխանություններին․ Սերժ Սարգսյանը՝ իշխանություններին հեռացնելու՝ ընդդիմության փորձերի մասին Ցեղաuպանnւթյան ժխտումը քրեորեն պատժելի է, իսկ զոհերի անունները ճշտելը՝ հիմարություն․ Սերժ Սարգսյան Ադրբեջանը սահմանագծման գործընթաց է իրականացնում Փաշինյանի ձեռքով. Սեյրան Օհանյան Կարևոր է, որ ՆԱՏՕ-ի և Ռուսաստանի միջև բախում չլինի. Շոլց Բաքուն շարունակում է Հայաստանից պահանջել փոխել սահմանադրությունը Այսօր լրանում է Հայոց ցեղասպանության 109-րդ տարելիցը․ Ռոբերտ Քոչարյան Բայդենն ապրիլքսանչորսյան ուղերձում կրկին կիրառել է «ցեղաuպանnւթյուն» եզրույթը «Ես պահանջեցի, հայկական գերեզմանոցի համար տեղ հատկացրեցին». Գայանե Գեւորգյանը Հայաստանից տեղափոխվել է Վանում ապրելու 1915 թվականի իրադարձությունները «ցեղասպանություն չեն». Բաքվում Թուրքիայի դեսպան Աննա Հակոբյանին Ծիծեռնակաբերդի հուշահամալիրում դիմավորել են «Նիկոլ ցեղասպան» վանկարկություններով (տեսանյութ) Պատմության այս մռայլ էջը հիշեցնում է խտրականության ու բռնության դեմ պայքարի անհրաժեշտության մասին․ Բելգիայի արտգործնախարար Զեկույց. Իրավապաշտպան կազմակերպությունները Հայաստանում ոստիկանության չարաշահումների աճ են արձանագրում Արիությանը վախկոտություն մի խառնեք․ մեր պատգամն ենք բերում իշխանություններին․ Գարեգին Բ (տեսանյութ) Հեռախոսազրույցի ընթացքում հորս ասածներից մենք ավելի շատ ենք անհանգստացել․ Ռուբեն Վարդանյանի որդի Մատվիենկոն հանձնարարել է խոսնակ Սիմոնյանի հայտարարությունների առնչությամբ հարցում ուղարկել Հայաստանի խորհրդարան Պարզվում է՝ Հրանուշ Հակոբյանի «Արի տուն» ծրագրի անհաջող կրկնօրինակն է փորձ արվում գործի դնել Հայոց ցեղասպանությունն անցյալի ողբերգություն չէ, այն շարունակական իրականություն է. ԵԽ պատգամավոր Ուկրաինական անօդաչուները գրոհել են Սմոլենսկի վառելիքաէներգետիկ օբյեկտները Նորատուսի գերեզմանատանը պայթյուն-փլուզում է տեղի ունեցել․ պայթյունի վայրից 80 մետրի հեռու հայտնաբերվել է տղամարդու դի Crocus-ում տեղի ունեցածի բոլոր պատվիրատուները, հովանավորները և կազմակերպիչները պետք է բացահայտվեն և պատժվեն. Պուտին Պարո՛ն Էրդողան, մի փորձեք Սփյուռքը հակադրել Հայաստանին, մենք մի ազգ ենք՝ մի պահանջատիրությամբ. Արամ Ա Եթե Հայաստանը որոշի դուրս գալ ՀԱՊԿ-ից, դա կլինի նրա ինքնիշխան իրավունքը. ՀԱՊԿ գլխավոր քարտուղար Ամաչում են մարդամեջ դուրս գան Ապրիլի 25-ը որոշիչ օր է Մամիկոն Ասլանյանի համար Առավոտից չի դադարում մարդկանց հոսքը դեպի Ծիծեռնակաբերիդ բարձունք (տեսանյութ) Ի՞նչ է անելու Փաշինյանը հաջորդ անգամ՝ քանդելո՞ւ է Հայոց ցեղասպանության թանգարանը․ Հարութ Սասունյան 36 կգ ոսկու գործով քննչական խմբի ղեկավարին նոր պաշտոն են տվել Անհանգստացած ենք Հայաստանում ոստիկանական բռնության դեպքերի աճով. Freedom House Մարիա Կարապետյանին «հուշումներով» ՔՊ-ական անդամները դեմ քվեարկեցին ընդդիմության նախագծին Մեր նվիրական պարտքն է՝ պաշտպանել ամբողջականությունը մեր հայրենի երկրի. Ամենայն Հայոց Կաթողիկոս Փաշինյանը տավուշցիներին երաշխիքներ չի տվել, որ Ադրբեջանին այլ տարածքներ չեն հանձնվելու Իսկ անկլավները տալուց հետո կգա ադրբեջանցի փախստականների վերադարձի ժամանակը Հաջորդ քայլը լինելու է ապրիլի 24-ի հիշատակի օրվանից հրաժարվելը Ով հրաժարվում է հայրենի հողերից, անիծյալ ու աստանդական պիտի դառնա եղբայրասպան Կայենի նման․ Արշակ սրբազան Օրենք խախտողները Երևանում՝ Կառավարությունում նստած են. Բագրատ Սրբազան Ոսկեպար - Կիրանց ճանապարհը շարունակում է փակ մնալ. սպասում են Մհեր Գրիգորյանի այցին Կանաչ տարածքները բարելավում են աղիքների և մաշկի միկրոբիոմի կազմը Կանադացի գիտնականները սովորել են ռետինե և պլաստիկ թափոններից նավթամթերք արտադրել Շարունակում ենք Հայաստանի հետ դաշնակից մնալ, կարծում եմ՝ այնտեղ կան մարդիկ, որոնք հասկանում են ՌԴ-ի դերը Հայաստանի անվտանգության և տնտեսական զարգացման գործում Ռուբեն Վարդանյանը հացադուլ է հայտարարել. նա պահանջում է բոլոր հայ բանտարկյալների անհապաղ և անվերապահ ազատ արձակումը ԿՀՎ տնօրեն. Առանց ԱՄՆ-ի օգնության Ուկրաինան կարող է պարտվել պատերազմում մինչև տարեվերջ WhatsApp-ում արհեստական բանականության գործառույթ կներդրվի․ ի՞նչ է այն անելու Էդ խեղճ մարդիկ ի՞նչ են անում, երկու կոպեկ փող են աշխատում․ քաղաքացի Խանութներում 30 տարեկան բարետես աշխատող են ուզում․ Բարետես եմ, բայց 30 տարեկան չեմ․ առևտրական 3 ելույթ «նախկին» Փաշինյանից՝ բռնությունն արմատախիլ անելու մասին ՊԵԿ նախկին փոխնախագահը հրավիրվել է դատախազություն. «Հրապարակ» Իսրայելի կողմից Իրանին հարվածելու թիրախը եղել է Սպահան քաղաքի մոտ գտնվող ավիաբազան Եթե երկրի ղեկավարը ժամանակ ունի զննելու դպրոցների պահարանների կախիչների որակը, թող ժամանակ գտնի նաև hրթիռները «զննելու» համար․ Դավիթ Տոնոյան Փորձում են այնպես անել, որ հայերը մոռանան Արցախի կորստի մասին՝ ջնջելով «Արցախ» անունը ժողովրդի հիշողությունից Իրանի միջուկային օբյեկտներին ոչ մի վնաս չի հասցվել. ՄԱԳԱՏԷ-ն՝ Իսրայելի հարվածի մասին Հիվանդանոցներում պետպատվերով բուժումները կասեցվել են Ինչպես են այս տարի նշելու Քաղաքացու օրը Մենք հետևողական ենք լինելու, սա չի կարող մնալ անհետևանք․ Լևոն Քոչարյանը՝ Սամվել Վարդանյանին խոշտանգելու մասին Իրանի տարածքում հրթիռային հարվածներ չեն գրանցվել. լրատվամիջոց ՀՀ տարածքում կան փակ ավտոճանապարհներ Թրենդային է դարձել ընդդիմադիր դաշտի ներսում, որ խորհրդարանական ընդդիմությունն ավելի շատ ունենա ընդդիմություն, քան իշխանությունները Ո՞նց կարելի է դավաճանությունը ներկայացնել որպես փրկություն. Գնդակահարության արժանի է այդ իշխանությունը. Աջապահյան Փաշինյանի՝ տավուշյան վերջին այցից հետո ՔՊ-ում փորձում են հասկանալ՝ ինչ է փոխվել վերջին օրերին Իրական արդարությունն այն է, որ ԼՂ-ից տեղահանվածները վերադառնան․ Բրեդ Շերման Իսրայելը հարվածել է Իրանին. լրատվամիջոց Կմասնակցի արդյոք Փաշինյանը Մոսկվայում կայանալիք շքերթին Սրանց «թեթև» ձեռքով շատ արագ մոտենում է անվերադարձի կետին․ Մհեր Մելքոնյան Հագեցնող սնունդը նվազեցնում է քաղցրեղենի ցանկությունը Ստեղծվել է անօդաչու թռչող սարք, որը կարող է հիշել մարդուն և հետապնդել նրան Տղամարդը դատի է տվել 50 կանանց, որոնց հետ ծանոթացել է Tinder-ում Չափազանց բարդ տնային աշխատանքը վնասում է երեխաներին Սպորտ դիտելը ակտիվացնում է ուղեղում պարգևատրման համակարգը Վրաստանի «օտարերկրյա գործակալների» մասին օրենքը ներշնչվել է Կրեմլի կողմից․ Միլլեր Խաղաղ օվկիանոսում հայտնաբերվել են ավելի քան 50 նոր տեսակի օրգանիզմներ ՆԱՏՕ-ն հայտարարել է, որ պայմաններ չի տեսնում Ուկրաինային դաշինք հրավիրելու համար Դեմ չենք, որ հաղորդումը հեռարձակվի ուղիղ եթերով, բայց Մայր Աթոռն ինքն է որոշում, թե ով պիտի ներկայացնի եկեղեցու դիրքորոշումները․ Եսայի քահանա Արթենյան՝ Պետրոս Ղազարյանին Անընդունելի է ՀՀ առկա տարածքի որևէ հատվածից միակողմանի զիջում՝ առանց սահմանազատման գործընթացի ամբողջական իրականացման․ «Ապրելու երկիր» Ադրբեջանը քանդել է Շուշիի Կանաչ ժամը «Օտարերկրյա գործակալների» մասին օրենքը կոչված է կանխելու Ուկրաինայի ճակատագրի կրկնությունը, Կոբախիձե
Հարցում

Անհեթեթություն է, թե Հայ եկեղեցու պատմության դասավանդումը ծանրաբեռնում է դասացուցակը․ Գերշ. Տ. Արմաշ եպս. Նալբանդյան

 

Դամասկոսի հայոց թեմի առաջնորդ Գերշ. Տ. Արմաշ եպս. Նալբանդյանն անդրադարձել է ՀՀ Դպրոցներում իրականացվելիք բարեփոխումների շրջանակում Հայ եկեղեցու պատմություն առարկան այլ առարկաների մեջ ներառելու հնարավորությանը։ Նա մասնավորապես գրել է․

«Հայաստանում քննարկման նյութ է դարձել դպրոցական ուսումնակրթական ծրագրում Հայ Եկեղեցու պատմություն առարկան: Հայաստանի Կրթության Նախարարության կատարած ուսումնակրթական ծրագրի բարեփոխումներում Հայ Եկեղեցու պատմություն առարկան Հայաստանի դպրոցական ուսումնակրթական ծրագրից ջնջելու որոշման լույսի տակ, վերջին օրերին այս քննարկումը սաստկանալով հուզում է բազմահազար հայրենի ուսուցիչների, դաստիարակների, աշակերտների և ծնողների:

Այս հուզումը, դուրս գալով Հայաստանի սահմաններից, փոթորկել է նաև սփյուռքի շատ նախանձախնդիր հայորդիների հոգին: Հայաստանը մեր բոլորին սրտի մեջ է՝ իր պետականությամբ, եկեղեցիով, ազգային և մանավանդ հոգևոր արժեքներով:

Հայաստանի հետ կապը էական և գոյութենական նշանակություն ունի ամեն մի սփյուռքահայի համար: Այս կապը էական է նաև մայր հայրենիք Հայաստանի համար: Այդ իսկ պատճառով սփյուռքի եկեղեցական ու հայկական մշակութային և հայրենակցական միությունները կարելին և անկարելին են անում այս կապը ստեղծելու և այն ամուր պահելու համար: Այս գիտակցությունը և դրա անհրաժեշտությունը կենսականորեն փոխանցվում են մատղաշ սերնդին՝ նրա մեջ բոցավառելով հայրենասիրություն ու ազգասիրություն:


Հետևաբար սփյուռքի կառույցները կազմակերպում են ուխտագնացություններ, որոնց միջոցով մեծ և փոքր, տարեց և երիտասարդ մասնակցում են կրթական, մշակութային, ազգային, մարզական և այլ համահայկական միջոցառումների և հանդիպումների:

Սփյուռքի և Հայաստանի մանուկների և երիտասարդների հանդիպումները վառ ապացույց են, թե ինչնքա՜ն կարևոր է նաև Հայ եկեղեցու պատմության իմացությունը:

Արդարև, այստեղ ցանկանում եմ անձնական վկայություն մեջբերել: Տարիներ շարունակ Սիրիա և Դամասկոս էին այցելում Հայաստանցի պատանիներ և երիտասարդներ՝ արևելյան ինստիտուտում ուսանելու արաբերեն լեզու և գրականություն: Ուսանողները ամեն առիթ օգտագործում էին այցելելու տեղի հայկական միություններ և եկեղեցի: Ես հաճախ առիթ եմ ունեցել եմ հանդիպելու իրենց հետ և մտերմիկ զրույցներ ունենալու: Մեր զրույցների ընթացքում նկատել եմ, թե ինչպես էին երիտասարդները խեղճանում, երբ զգում էին, թե տկար են իրենց ազգային եկեղեցու պատմության, ավանդության և հոգևոր քրիստոնեական գիտելիքներով:

Դեռ ավելին, տեղացի երիտասարդները զարմանում էին, թե ինչպե՞ս Հայաստանից եկող երիտասարդները այսպիսի կարևոր գիտելիքներին չեն տիրապետում: Պատճառը պարզ է. ավագ երիտասարդները առիթ չէին ունեցել դպրոցական իրենց ուսումնառության ընթացքում Հայ Եկեղեցու պատմությանը ծանոթանալու:

Ահավասիկ այստեղ է կայանում Հայ Եկեղեցու պատմության իմացության կարևորությունը հայ երիտասարդի համար: Ուստի հաստատում եմ, թե Հայ Եկեղեցու Պատմության իմացությունը Սփյուռքի և Հայաստանի հայ դպրոցականներին կամրջող ամենակարևոր գրավականներից է։

Հետևաբար սփյուռքից հայրենի մեր պետությանը կհայտնեմ իմ մտահոգությունը և վրդովմունքը՝ Հայ Եկեղեցու պատմության առարկան Հայաստանի դպրոցական ուսումնակրթական ծրագիրից հանելու առնչությամբ: Եվ ուղղում եմ հետևյալ հարցադրումները.

1.Ի՞նչն է նպատակը այսպիսի կարևոր ուսումնական առարկան ուսումնակրթական ծրագրից հանելու համար։

2.Ինչո՞ւ առիթ պիտի տրվի տարբեր մակարդակներով եւ Facebook-յան հարթակում քննարկել այս առարկայի կարևորությունը: Այսինքն ի՞նչ: Ի՞նչ արդյունքի պիտի սպասենք: Արդյոք չկա՞ն մարդիկ, որոնք գիտակցում են առարկայի կարևորությունը։

3.Արդյոք չմնացի՞ն գիտակից Կրթության Նախարար, Փոխնախարար, ուսումնակրթական վարչության տնօրեն, ուսուցիչ, դպրոցի տնօրեն, որոնք սպասում են ժողովրդային արձագանքի:

4.Ասվում է, թե դասավանդումը ծանրաբեռնում է աշակերտի դասացուցակը: Անհեթեթ մտածելակերպ: Նույն տրամաբանությամբ կարելի է խոսել այլ առարկաների մասին:

5.Ուրեմն հանե՞նք նաև ֆիզիկան, որովհետև ֆիզիկոս դարձող աշակերտների տոկոսը շատ չէ: Ուրեմն հանե՞նք նաև թվաբանությունը, որովհետև մաթեմատիկոս դարձող աշակերտների տոկոսը շատ չէ: Պատասխանը միանշանակ է. Ո՛Չ: Անշուշտ, ոչ: Այս բոլոր առարկաներն անհրաժեշտ են կրթության և դաստիարակության համար: Որովհետև դպրոցը միայն գիտելիքների ուսումնառության վայր չէ տուն չէ, այլ նաև մարդակերտումի օջախ է:

6.Հայ Եկեղեցու պատմություն առարկան դասավանդում է Հայաստանյաց Առաքելական Սուրբ Եկեղեցու ավանդությունները, քրիստոնեական վարդապետությունը եւ այլն: Այս չի կարող և չպետք է ձուլվի այլ առարկայի հետ: Նոյնիսկ հայ ժողովրդի պատմություն առարկայի հետ:

7.Կարևորության պարզ շեշտադրումով պետք է հաստատվի, օրինակ՝ Գրիգոր Լուսավորիչը պատմական ա՞նձ է միայն, թե՞ նաև Հայ Ժողովրդին Սուրբ Հայրապետն է: Եղիշեի պատմությունը միայն վարդանանց ճակատամարտի պատմությու՞նն է, թե՞ նաև Սուրբ Վարդանանց վարքաբանությունը: Սուրբ Գրիգոր Նարեկացու «Մատյան Ողբերգությունը» միջնադարյան գրականության գոհա՞ր է միայն, թե՞ նաև աղոթագիրք:

8.Հայ Եկեղեցու պատմություն առարկայի դասավանդումը հայ աշակերտին կապում է իր անցյալի ավանդությանը։

9.Միայն Հայ Եկեղեցու պատմության ու կրոնի միջոցով աշակերտը կսովորի գեղեցիկը սիրել, ներողամիտ լինել, կսովորի Ավետարանի քրիստոնեական արժեքների մասին: Այս արժեքները մերն են՝ մեր նախնիներից ավանդված: Մեր նախնյաց արժեքները իմն են՝ իբրև եկեղեցական, Կրթության Նախարարինն են՝ իբրև պետական այր, դպրոցի տնօրենինն ու ուսուցչինն են։

Արևելքում, մասնավորապես Սիրիայում կան հայկական դպրոցներ և վարժարաններ: Ինչպես պետական դպրոցներում, այնպես էլ Հայկական դպրոցներում դասավանդվում են Սիրիայի Կրթության նախարարության կողմից հաստատված առարկաները: Եթե ընդհանրապես դպրոցական գիտելիքների ուսուցումը ապահովվում է պետական դպրոցներում, ապա ինչո՞ւ եք հավելյալ ճիգերով հայկական դպրոցներ բացում: Արդ, երբ ահռելի ջանք և նյութական միջոցներ են ծախսվում հայկական վարժարանների դռները բաց պահելու համար, որպեսզի գեթ մեկ դասաժամ ավելացնելով հայ աշակերտին տրվի հայ լեզվի, պատմության եւ կրոնի մասին գիտելիք, արդյոք ինչի՞ մեջ է կայանում հայ դպրոցի կարևորությունն ու անհրաժեշտությունը: Միայն մեկ բանի մեջ: Հայ մանուկին կրթել հայեցի, հայոց լեզվի ու պատմության և մանավանդ հայ եկեղեցու պատմության, ավանդության և հայ կրոնի գիտելիքներով:

Ուստի հայ դպրոցը միայն մարդակերտումի օջախ չէ, այլ նաև ու մանավանդ քրիստոնյա հայակերտումի օջախ է: Եթե Սիրայում այսպես է, ինչո՞ւ Հայաստանում ևս այսպես չպիտի լինի։

Հետևաբար, գիտակցենք Հայ Եկեղեցու պատմություն առարկայի կարևորությունը և պահենք ուսումնակրթական ծրագրի մեջ»:

Հետևեք մեզ Telegram-ում
website by Sargssyan