Այսօր՝ 27 ապրիլի 2024թ., 00:00
Երևանի դպրոցներից մեկում 14-ամյա դեռահասները ծեծի են ենթարկել համադասարանցուն, վերջինը տեղափոխվել է հիվանդանոց Քաղաքացիները բեռնատարներով փակել են Ազատության պողոտան (տեսանյութ) Երևան-Սևան ավտոմայրուղու վրա պարեկները կանգնեցնում են բոլոր բեռնատարները` արգելելով մուտք գործել Երևան Վաշինգտոնում հակահայկական ցույց է անցկացվել, մասնակիցները վանկարկում էին «Փաշինյան» ԵԱ․ Նարեկ Մանասյանի տպավորիչ հաղթանակը Ադրբեջանի բռնցքամարտիկի նկատմամբ (տեսանյութ) Լեո Նիկոլյանը չի պատրաստվում դադարեցնել հացադուլը, մինչև չասեն՝ ինչու իրեն թույլ չեն տալիս մուտք գործել ՀՀ Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը հոգևորականներին պատգամել է հայ ժողովրդին ուղղորդել ճշմարտության ճանապարհով Սրտի խնայող դեֆիբրիլացիա. մշակվել է սրտի ռիթմի խանգարումների բուժման ավելի մեղմ մեթոդ Գիտնականներն ամենավտանգավոր պատասխանները տվող «թունավոր» արհեստական բանականություն են ստեղծել Չինաստանում թալանված հնագույն դամբարանում 15 բրոնզե ծիսական զանգ է հայտնաբերվել Լոնդոնում բանակի հեծելազորային գնդի ձիերը փախել են ախոռից` բախվելով մեքենաներին և ավտոբուսին (տեսանյութ) Պետք է հիշենք և հարգենք Հայոց ցեղասպանության զոհերի հիշատակը․ Կանադայի վարչապետի ուղերձը Կոչ ենք անում աջակցել Համատեղ պատմական հանձնաժողովի ստեղծման մեր առաջարկին և Հայաստանի հետ կարգավորման գործընթացին. Թուրքիայի ԱԳՆ Կա արտաքին սատարում այս իշխանություններին․ Սերժ Սարգսյանը՝ իշխանություններին հեռացնելու՝ ընդդիմության փորձերի մասին Ցեղաuպանnւթյան ժխտումը քրեորեն պատժելի է, իսկ զոհերի անունները ճշտելը՝ հիմարություն․ Սերժ Սարգսյան Ադրբեջանը սահմանագծման գործընթաց է իրականացնում Փաշինյանի ձեռքով. Սեյրան Օհանյան Կարևոր է, որ ՆԱՏՕ-ի և Ռուսաստանի միջև բախում չլինի. Շոլց Բաքուն շարունակում է Հայաստանից պահանջել փոխել սահմանադրությունը Այսօր լրանում է Հայոց ցեղասպանության 109-րդ տարելիցը․ Ռոբերտ Քոչարյան Բայդենն ապրիլքսանչորսյան ուղերձում կրկին կիրառել է «ցեղաuպանnւթյուն» եզրույթը «Ես պահանջեցի, հայկական գերեզմանոցի համար տեղ հատկացրեցին». Գայանե Գեւորգյանը Հայաստանից տեղափոխվել է Վանում ապրելու 1915 թվականի իրադարձությունները «ցեղասպանություն չեն». Բաքվում Թուրքիայի դեսպան Աննա Հակոբյանին Ծիծեռնակաբերդի հուշահամալիրում դիմավորել են «Նիկոլ ցեղասպան» վանկարկություններով (տեսանյութ) Պատմության այս մռայլ էջը հիշեցնում է խտրականության ու բռնության դեմ պայքարի անհրաժեշտության մասին․ Բելգիայի արտգործնախարար Զեկույց. Իրավապաշտպան կազմակերպությունները Հայաստանում ոստիկանության չարաշահումների աճ են արձանագրում Արիությանը վախկոտություն մի խառնեք․ մեր պատգամն ենք բերում իշխանություններին․ Գարեգին Բ (տեսանյութ) Հեռախոսազրույցի ընթացքում հորս ասածներից մենք ավելի շատ ենք անհանգստացել․ Ռուբեն Վարդանյանի որդի Մատվիենկոն հանձնարարել է խոսնակ Սիմոնյանի հայտարարությունների առնչությամբ հարցում ուղարկել Հայաստանի խորհրդարան Պարզվում է՝ Հրանուշ Հակոբյանի «Արի տուն» ծրագրի անհաջող կրկնօրինակն է փորձ արվում գործի դնել Հայոց ցեղասպանությունն անցյալի ողբերգություն չէ, այն շարունակական իրականություն է. ԵԽ պատգամավոր Ուկրաինական անօդաչուները գրոհել են Սմոլենսկի վառելիքաէներգետիկ օբյեկտները Նորատուսի գերեզմանատանը պայթյուն-փլուզում է տեղի ունեցել․ պայթյունի վայրից 80 մետրի հեռու հայտնաբերվել է տղամարդու դի Crocus-ում տեղի ունեցածի բոլոր պատվիրատուները, հովանավորները և կազմակերպիչները պետք է բացահայտվեն և պատժվեն. Պուտին Պարո՛ն Էրդողան, մի փորձեք Սփյուռքը հակադրել Հայաստանին, մենք մի ազգ ենք՝ մի պահանջատիրությամբ. Արամ Ա Եթե Հայաստանը որոշի դուրս գալ ՀԱՊԿ-ից, դա կլինի նրա ինքնիշխան իրավունքը. ՀԱՊԿ գլխավոր քարտուղար Ամաչում են մարդամեջ դուրս գան Ապրիլի 25-ը որոշիչ օր է Մամիկոն Ասլանյանի համար Առավոտից չի դադարում մարդկանց հոսքը դեպի Ծիծեռնակաբերիդ բարձունք (տեսանյութ) Ի՞նչ է անելու Փաշինյանը հաջորդ անգամ՝ քանդելո՞ւ է Հայոց ցեղասպանության թանգարանը․ Հարութ Սասունյան 36 կգ ոսկու գործով քննչական խմբի ղեկավարին նոր պաշտոն են տվել Անհանգստացած ենք Հայաստանում ոստիկանական բռնության դեպքերի աճով. Freedom House Մարիա Կարապետյանին «հուշումներով» ՔՊ-ական անդամները դեմ քվեարկեցին ընդդիմության նախագծին Մեր նվիրական պարտքն է՝ պաշտպանել ամբողջականությունը մեր հայրենի երկրի. Ամենայն Հայոց Կաթողիկոս Փաշինյանը տավուշցիներին երաշխիքներ չի տվել, որ Ադրբեջանին այլ տարածքներ չեն հանձնվելու Իսկ անկլավները տալուց հետո կգա ադրբեջանցի փախստականների վերադարձի ժամանակը Հաջորդ քայլը լինելու է ապրիլի 24-ի հիշատակի օրվանից հրաժարվելը Ով հրաժարվում է հայրենի հողերից, անիծյալ ու աստանդական պիտի դառնա եղբայրասպան Կայենի նման․ Արշակ սրբազան Օրենք խախտողները Երևանում՝ Կառավարությունում նստած են. Բագրատ Սրբազան Ոսկեպար - Կիրանց ճանապարհը շարունակում է փակ մնալ. սպասում են Մհեր Գրիգորյանի այցին Կանաչ տարածքները բարելավում են աղիքների և մաշկի միկրոբիոմի կազմը Կանադացի գիտնականները սովորել են ռետինե և պլաստիկ թափոններից նավթամթերք արտադրել Շարունակում ենք Հայաստանի հետ դաշնակից մնալ, կարծում եմ՝ այնտեղ կան մարդիկ, որոնք հասկանում են ՌԴ-ի դերը Հայաստանի անվտանգության և տնտեսական զարգացման գործում Ռուբեն Վարդանյանը հացադուլ է հայտարարել. նա պահանջում է բոլոր հայ բանտարկյալների անհապաղ և անվերապահ ազատ արձակումը ԿՀՎ տնօրեն. Առանց ԱՄՆ-ի օգնության Ուկրաինան կարող է պարտվել պատերազմում մինչև տարեվերջ WhatsApp-ում արհեստական բանականության գործառույթ կներդրվի․ ի՞նչ է այն անելու Էդ խեղճ մարդիկ ի՞նչ են անում, երկու կոպեկ փող են աշխատում․ քաղաքացի Խանութներում 30 տարեկան բարետես աշխատող են ուզում․ Բարետես եմ, բայց 30 տարեկան չեմ․ առևտրական 3 ելույթ «նախկին» Փաշինյանից՝ բռնությունն արմատախիլ անելու մասին ՊԵԿ նախկին փոխնախագահը հրավիրվել է դատախազություն. «Հրապարակ» Իսրայելի կողմից Իրանին հարվածելու թիրախը եղել է Սպահան քաղաքի մոտ գտնվող ավիաբազան Եթե երկրի ղեկավարը ժամանակ ունի զննելու դպրոցների պահարանների կախիչների որակը, թող ժամանակ գտնի նաև hրթիռները «զննելու» համար․ Դավիթ Տոնոյան Փորձում են այնպես անել, որ հայերը մոռանան Արցախի կորստի մասին՝ ջնջելով «Արցախ» անունը ժողովրդի հիշողությունից Իրանի միջուկային օբյեկտներին ոչ մի վնաս չի հասցվել. ՄԱԳԱՏԷ-ն՝ Իսրայելի հարվածի մասին Հիվանդանոցներում պետպատվերով բուժումները կասեցվել են Ինչպես են այս տարի նշելու Քաղաքացու օրը Մենք հետևողական ենք լինելու, սա չի կարող մնալ անհետևանք․ Լևոն Քոչարյանը՝ Սամվել Վարդանյանին խոշտանգելու մասին Իրանի տարածքում հրթիռային հարվածներ չեն գրանցվել. լրատվամիջոց ՀՀ տարածքում կան փակ ավտոճանապարհներ Թրենդային է դարձել ընդդիմադիր դաշտի ներսում, որ խորհրդարանական ընդդիմությունն ավելի շատ ունենա ընդդիմություն, քան իշխանությունները Ո՞նց կարելի է դավաճանությունը ներկայացնել որպես փրկություն. Գնդակահարության արժանի է այդ իշխանությունը. Աջապահյան Փաշինյանի՝ տավուշյան վերջին այցից հետո ՔՊ-ում փորձում են հասկանալ՝ ինչ է փոխվել վերջին օրերին Իրական արդարությունն այն է, որ ԼՂ-ից տեղահանվածները վերադառնան․ Բրեդ Շերման Իսրայելը հարվածել է Իրանին. լրատվամիջոց Կմասնակցի արդյոք Փաշինյանը Մոսկվայում կայանալիք շքերթին Սրանց «թեթև» ձեռքով շատ արագ մոտենում է անվերադարձի կետին․ Մհեր Մելքոնյան Հագեցնող սնունդը նվազեցնում է քաղցրեղենի ցանկությունը Ստեղծվել է անօդաչու թռչող սարք, որը կարող է հիշել մարդուն և հետապնդել նրան Տղամարդը դատի է տվել 50 կանանց, որոնց հետ ծանոթացել է Tinder-ում Չափազանց բարդ տնային աշխատանքը վնասում է երեխաներին Սպորտ դիտելը ակտիվացնում է ուղեղում պարգևատրման համակարգը
Հարցում

Բաքու-Թբիլիսի-Կարսի հաջողությունը հարցականի տակ է

Վերջերս գործարկվեց Եվրոպայի եւ Ասիայի միջեւ ամենակարճ երկաթուղային կապը. այնուամենայնիվ, դեռ պարզ չէ, թե նախագիծը կկարողանա միավորել Արեւելքը ու Արեւմուտքը, լինել մրցունակ եւ դառնալ տնտեսապես հաջողակ, հաղորդում է OC-media-ն:

Առեւտրային Բաքու-Թբիլիսի-Կարս ճանապարհը, որը հայտնի է նաեւ «Երկաթե մետաքսի ճանապարհ» անունով, վերջապես շահագործման հանձնվեց: Հոկտեմբերի 30-ի բացման արարողությանը Բաքվում ներկա էին Ադրբեջանի, Թուրքիայի, Վրաստանի, Ղազախստանի եւ Ուզբեկստանի ղեկավարները:

Երկար տարիների ընթացքում մեկնարկը հետաձգվում էր մի քանի անգամ, ինչը շատերին ստիպեց հարցականի տակ դնել դրա շահութաբերությունը, ազդեցությունը տարածաշրջանի վրա եւ երկարաժամկետությունը:

Ինչու էին հետաձգում

Առաջին անգամ նախագծի մասին խոսակցությունները սկսվեցին 2005 թվականին: Նրանք հաստատվեցին ընդամենը երկու տարի անց, բայց առանց մանրամասն պլանի: Գործընթացն այնքան երկարեց, որ շատերը սկսեցին կասկածի տակ դնել դրա իրականացման լրջությունը:

Ադրբեջանը, Վրաստանը եւ Թուրքիան նախապես չէին գնահատել երկաթուղու կոմերցիոն կողմը, նրա ազդեցությունը Ադրբեջանի եւ Թուրքիայի տնտեսական հարաբերությունների վրա, կամ Վրաստան եկած եկամուտը որպես տարանցիկ երկիր:

Այնուամենայնիվ, բազմաթիվ զեկույցների ընթացքում իշխանությունները ընդգծում էին ճանապարհի կարեւորությունը Չինական եւ ԵՄ հարաբերությունների համար եւ «Նոր մետաքսի ճանապարհի» նախագծի կցումը, որի նպատակն է Չինաստանը միացնել Եվրոպային միջմայրցամաքային բեռնափոխադրման երկաթուղով:

Բացման օրվանից սկսած, ոչ Թուրքիան, ոչ Ադրբեջանը դեռեւս չեն ներկայացրել տեղափոխված ապրանքների կամ ծավալների առումով տվյալներ: Նույնիսկ տնտեսական զարգացման առումով Ադրբեջանը չունի հստակ նախագիծ երկաթգծի կամ այն եկամուտների վերաբերյալ որը այն բերելու է: Չի որոշվել նաեւ սակագների քաղաքականությունը Ադրբեջանի եւ Վրաստանի միջեւ:

Տնտեսական եւ քաղաքական ակնկալիքները

Իրականությունը շատ առումներով տարբերվում է 2007 թվականին նախնական ներկայացված նախագծից: Այդ ժամանակից ի վեր նավթի գինը եւ մանաթի արժույթը մի քանի անգամ նվազել են: Բացի այդ, 2012 թվականին Վրաստանում իշխանափոխությունից հետո միլիարդատեր Բիձինա Իվանիշվիլիի ղեկավարությունը կասկածանքով վերաբերվեց այս նախագծին, եւ Թուրքիան նպատակաուղղված էր փոքր, տեղական ենթակառուցվածքային նախագծերի իրականացմանը:

2007 թվականից ի վեր փոխվել են նաեւ այլ տնտեսական իրողություններ: Կենտրոնական Ասիայից Ադրբեջան տեղափոխված բեռների ծավալը նվազել է, եւ արդեն մեկնարկել է Բաքու-Թբիլիսի-Կարս ճանապարհի այլընտրանքային` Չինաստան-Ղազախստան-Ռուսաստան-Եվրոպա երթուղին: Բացի այդ, ոչ մի միջազգային ներդրումային կազմակերպություն հետաքրքրություն չի ցուցաբերել նախագծի նկատմամբ:

Տարածաշրջանի երկրների կառավարությունները մեծ ուշադրություն են դարձնում Իրանին, որտեղ Ադրբեջանը համարվում է «Մեկ գոտի, մեկ ճանապարհ» չինական նախագծի մի մասը, որի նպատակն է ընդլայնել Եվրասիայում փոխհարաբերությունների հնարավորությունները:

BBC- ն հայտնում է, որ, ի տարբերություն Բաքու-Թբիլիսի-Կարսի, Չինաստանը 1,6 միլիարդ դոլար է ներդրել Մեշխեդը (Իրանի հյուսիս-արեւելյան հատվածում) Թեհրանի հետ կապող նոր էլեկտրական երկաթուղու վրա:

Իրանում Չինաստանի շահերը հաշվի առնելու համար, Ադրբեջանը առաջարկեց աջակցել «Մեկ գոտի, մեկ ճանապարհ» ռազմավարությանը իր սեփական տրանսպորտով եւ տարանցիկ հնարավորություններով: Այս ռազմավարության երկու կարեւոր կողմեր են. տնտեսական գոտի « Մետաքսի ճանապարհը», որը ստեղծում է Չինաստանի, հետխորհրդային երկրների եւ ԵՄ-ի համար միասնական տնտեսական գոտի: Երկրորդը՝ «Ծովային մետաքսի ճանապարհը» ջրի վրա համագործակցելու համար: Նրա հիմնական նպատակներից մեկը Եվրասիական մայրցամաքի մի ծայրից մյուսը ապրանքների ազատ եւ խնայողաբար տեղափոխման հասնելն է: Այս նախաձեռնություններից ոչ մեկը չի կարող իրականացվել առանց Իրանի:

Նախագծի մեկնարկից հետո հնարավոր է ապրանքներ ուղարկվեն Լոնդոնից Պեկին: Ղազախստանի Ակտաուի եւ Թուրքմենբաշի նավահանգիստների միջոցով եւ Թուրքմենստանով հնարավոր է ապրանքները հասցնել Չինաստան, Հնդկաստան, Պակիստան եւ Աֆղանստան: Ըստ Ադրբեջանի խորհրդարանի տնտեսական քաղաքականության կոմիտեի նախնական հաշվարկների, Բաքու-Թբիլիսի-Կարս ճանապարհով երեք երկրների միջեւ առեւտրի ծավալը կկազմի 10 մլրդ դոլար:

Ըստ «Ադրբեջանի երկաթուղիների» տվյալների առաջին տարիներին նրանց եկամուտը կկազմի առնվազն տարեկան 50 մլն $: 2011 թվականին նրանց շրջանառությունը կազմել է 193 մլն մանաթ (113 մլն ԱՄՆ դոլար):

Ինչպիսին է հարաբերությունը Ռուսաստանի հետ

Երկաթգծի հիմնական խոչընդոտներից մեկը ռուսական գործոնն էր: Ծրագիրը շրջանցում է Ռուսաստանը եւ Հայաստանը (Հարավային Կովկասում նրա հիմնական դաշնակիցը) եւ թողնում է երկու երկրները առանց տնտեսական եւ ռազմավարական օգուտների:

Միեւնույն ժամանակ Ռուսաստանը փորձում է բացել իր երկաթուղին, որը նրան Աբխազիայի տարածքով կապում է Հայաստանի հետ: Հաշվի առնելով, որ Աբխազիան Ռուսաստանի կողմից օկուպացված տարածք է, Վրաստանը թերահավատորեն է վերաբերվում այդ խնդրին, իսկ Ադրբեջանը եւ Թուրքիան աջակցում են: Սակայն Ռուսաստանը շարունակում է ուշադրությունը կենտրոնացնել նախագծի տնտեսական կողմի վրա:

Ղարաբաղյան գործոնը

Երկաթուղու բացումը, անշուշտ, դրական ազդեցություն կունենա Ադրբեջանի համար: Բացի այդ նա կդառնա Ադրբեջանը արեւմուտքին կապող ծրագրերից մեկը, ինչպես նաեւ արեւելք- արեւմուտք միջանցքում կավելացնի իր քաղաքական կշիռը: Հարավային Կովկասում դա ավելի է ամրապնդելու երկրի ներուժը միջազգային նախագծերի ներգրավման եւ իրականացման համար: Վրաստանի դերը, ինչպես տարանցիկ կետ, նույնպես ուժեղանում է արեւմուտքի իշխանությունից եւ քաղաքական աջակցությունից: Ադրբեջանը, լինելով հարեւան երկրի խոշորագույն ներդրող, թույլ է տալիս Վրաստանին շահույթ ստանալ հարուստ եւ հուսալի գործընկերոջ հնարավորություններից:

Բաքու-Թբիլիսի-Կարսը նպաստում է նաեւ Ադրբեջանի ջանքերին Հայաստանը թողնելու տնտեսական եւ քաղաքական շրջափակման մեջ եւ ղարաբաղյան հակամարտության հարցում իր դիրքորոշումների առաջխաղացման փորձով: Թուրքիայի եւ Հայաստանի միջեւ փակ սահմանը եւ նրանց միջեւ տնտեսական եւ քաղաքական կապերի բացակայությունը Ադրբեջանի համար առանցքային գործոն է հանդիսանում:

Սակայն հենց Հայաստանի բացառումը նախագծից, դրդեց ԱՄՆ-ին եւ Եվրամիությանը երկաթգծի դեմ դուրս գալ եւ հրաժարվել ֆինանսավորումից: Ինչի պատճառով Ադրբեջանը ստիպված էր վճարել հաշիվները` այն Վրաստանին կտրամադրի տարեկան 220 միլիոն դոլար, 25 տարով, ընդհամենը 1 տոկոս տարեկան տոկոսադրույքով:

Հայաստանին շրջանցելու համար Ադրբեջանի Պետական նավթային հիմնադրամը Վրաստանին տրամադրել է մոտ 775 մլն դոլար ցածր տոկոսադրույքներ Կարսի եւ Ախալքալաքի (Սամցխե-Ջավախքում) միջեւ 26 կիլոմետրանոց ենթակառուցվածքի կառուցման համար, ինչպես նաեւ 153 կմ Ախալքալաք-Մարաբդա հատվածի արդիականացման համար (Քվեմո Քարթլիում):

Ընթացիկ դժվարությունները

Ադրբեջանի Պետական նավթային հիմնադրամի տվյալներով՝ տասը տարի կառավարությունը պետական բյուջեից հատկացրել է ավելի քան 640 մլն դոլար: Այս գումարի մեջ մտնում են այն միջոցները, որոնք ծախսվել են Վրաստանում իրականացվող շինարարական աշխատանքների մեծ մասի վրա: Ներկայումս ամենամեծ խնդիրը միջազգային ներդրողների ներգրավում է:

Վրաց-թուրքական սահմանում ծագում է եւս մեկ դժվարություն: Քանի որ նախկին ԽՍՀՄ-ի եւ Եվրոպայի երկրներում օգտագործում են տարբեր երկաթուղային գծեր, սահմանին ստիպված եղան կառուցել հատուկ կայան գնացքների անիվները փոխելու համար: Բեռնափոխադրումը Կասպից ծովով (400 կիլոմետր) երկար ժամանակ է պահանջում, իսկ անիվների փոփոխության դեպքում ապրանքը ավելի շատ է ուշանում:

Սակագների վերաբերյալ կոնսենսուսի բացակայության խնդիրը նույնպես լուծված չի:

 NEWS.am

Հետևեք մեզ Telegram-ում
website by Sargssyan